نوشته شده توسط : sibesalamati

آشنایی با مهم ترین علل کمردرد در زنان گرداوری شد

آشنایی با مهم ترین علل کمردرد در زنان

 

علت کمر درد در زنان تنها در یک سری از علل خاص طبقه بندی نمی شود ، بلکه گستره ی عظیمی از فعالیت های بیرونی و درونی بدن را شامل خواهد شد. حتما با این صحنه مواجه شده اید که یک خانم در طول دوران قبل و روزهای اول عادت ماهانه ی خود با کمر درد شدیدی مواجه است. این نوع کمر درد در زنان منشأ داخلی دارد و قطعا چنین حالتی برای مردان وجود نخواهد داشت.

تغییر در سطح هورمون ها در هر ماه برای عادت ماهانه به حدی بالا است که فرد توانایی دردهای مختلف در لایه های رحمی را ندارد و این تغییر در لایه های رحمی برای ریزش به اعصاب کمر و روده ها هم فشار وارد می آورد. علاوه بر کمر درد شدید برخی از خانم ها در دوران عادت ماهانه از نظر اجابت مزاج هم تغییراتی را تجربه خواهند کرد. این کمر درد در زنان به صورت گذرا می باشد و قابل رفع است. اما زمانی که در طی عمل سزارین آمپول بی حسی به نخاع فرد تزریق می شود ، کمردردهای بسیار شدیدی به وقوع خواهد پیوست که معمولا تا پایان عمر با فرد همراه می باشند.

زمان بارداری یکی از فواصل زمانی مهم در دوران زندگی هر زنی به شمار می رود. در ماه های آخر به دلیل قوسی که بزرگی شکم به کمر وارد می آورد ، گودی کمر بیشتر می شود و همین عامل منجربه تغییر در وضعیت راه رفتن فرد و اعمال فشار زیاد بر روی کمر او خواهد شد. کمر درد در زنان در بارداری اکثرا پس از زایمان طبیعی و کوچک شدن رحم و شکم آنها از بین خواهد رفت.

برخی از خانم ها به انجام کارهای سنگین و پشت میز نشستن برای مدت طولانی به دلیل کارهایی همچون خیاطی یا رانندگی عادت دارند ، اما پس از یک مدت 5 تا 10 ساله کمر شروع به درد گرفتن خواهد کرد ، زیرا کمر درد شما ناشی از تغییر وضعیت ناگهانی و عدم خونرسانی به دیسک های بین مهره ای می باشد که در این صورت مراجعه به پزشک ضرورت دارد.

آشنایی با مهم ترین علل کمردرد در زنان



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sibesalamati

رفع طبیعی کمردرد با گیاهان دارویی گرداوری شد

رفع طبیعی کمردرد با گیاهان دارویی

 

کمر درد یکی از مهلک ترین دردهای موجود می باشد که پس از شروع سلامتی فرد را در دست خود خواهد گرفت. زمانی کمر درد شروع می شود فرد تنها نیاز دارد تا در گوشه ای به استراحت بپردازد و بغیر از این کار نباید به چیز دیگری فکر کند. اغلب دردهایی که کمر درد خوانده می شونده می شود در ارتباط با مشکل در ستون فقرات فرد می باشد. دیسک بین مهره ها به دلیل تغذیه نامناسب شروع به کوچک شدن می کند و به چنین ترتیبی دو مهره ها بر روی هم سایش پیدا می کند.

برای رفع دردهای ناشی از کمر بغیر از استراحت و مصرف داروهای شیمیایی ، راه های طبیعی و سنتی نیز مؤثر خواهند بود. گیاهان دارویی زیادی وجود دارد که برای اغلب دردها از جمله کمر درد مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع داروهای گیاهی اثری آرامشبخش و تسکین دهنده ی درد دارد. در ادامه به برخی از داروهای مهم و مؤثر در درمان کمردرد اشاره خواهیم کرد.

در برخی از مواقع منشأ کمردرد مکانی بغیر از کمر می باشد و این درد به دلیل تغییر و تحریک در عصب سیاتیک پدید می آید ، برای رفع این نوع دردها استفاده از دم کرده بابونه و یا ضماد ترب سیاه بهره ببرید.  زنجبیل و بید از جمله گیاهان دارویی دیگر برای رفع درد در هر ناحیه ای کمر بخصوص دردهای سختی همچون کمر درد می باشند. یکی از درمان های موضعی دیگر برای کمر درد خارخسک می باشد. معمولا برای استفاده موضعی گیاه مورد نظر در آب می جوشد و تفاله ای که از آن باقی ماند بسیار مورد استفاده خواهد بود.

به یاد داشته باشید که این گیاهان دارویی تنها درد شما را فروکش می کنند اما از علت اصلی شما نمی کاهند ، پس پرهیز از انجام کارهای سنگین یا بلند کردن اشیاء ممنوع می باشد و باید هرچه سریع تر برای درمان های تشخیصی به پزشک ارتوپد مراجعه نمایید.

رفع طبیعی کمردرد با گیاهان دارویی



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1396 | نظرات ()